اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اخبار و رویدادهای زیست محیطی شهرستان مهدیشهر
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اخبار و رویدادهای زیست محیطی شهرستان مهدیشهر

دستگیری شکارچی متخلف در شهرستان مهدیشهر

 مامورین اجرایی منطقه حفاظت شده پرور موفق به دستگیری یک نفر شکارچی متخلف شدند.
 عباس زارع رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر در این رابطه گفت: مامورین اجرایی واحد محیط بانی پرور در حین گشت و کنترل شکارچیان پرنده در منطقه، با بررسی یکی از خودرو ها ، متوجه شدند فرد مذکور به غیر از شکار مجاز کبک اقدام به شکار غیر مجاز یک سر خرگوش نیز نموده است لذا فرد متخلف را پس از تنظیم صورتجلسه، همراه لاشه خرگوش شکار شده و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی ته پر دو لول به کلانتری شهمیرزاد منتقل نمودند.
  
در ادامه با بررسی سریع پرونده توسط مراجع قضایی شهرستان در کمتر از 24 ساعت، ضمن باطل شدن پروانه شکار و صید پرنده شکارچی متخلف ، حکم مربوطه برای وی صادر و فرد مذکور نسبت به پرداخت جریمه ضرر و زیان وارده به حیات وحش اقدام نمود.
زارع در پایان ضمن تشکر از دادگستری شهرستان مهدیشهر در خصوص بررسی سریع این پرونده از کلیه شکارچیان تقاضا نمود رعایت قوانین و ضوابط مربوطه در خصوص زمان و تعداد شکار را بنمایند.
لازم به ذکر است صدور پروانه شکار پرنده در اکثر استان های کشور آغاز شده است و دارندگان جواز حمل سلاح ساچمه زنی با مراجعه به ادارات محیط زیست نسبت به دریافت پروانه شکار اقدام  می نمایند ولی همانطور که در پروانه ها قید گردیده است زمان مراجعه برای شکار معمولاً روزهای پنجشنبه و جمعه و تعداد شکار در هر سفر معمولاً بین 3 الی 4 قطعه می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.