اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اخبار و رویدادهای زیست محیطی شهرستان مهدیشهر
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اخبار و رویدادهای زیست محیطی شهرستان مهدیشهر

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با حضور دکتر احمد علی کیخا معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور برگزار شد. 

 

این مراسم با حضور با حضور احمد علی کیخا معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور، وکیلی استاندار سمنان و مسئولین استانی در سالن بهمن اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان برگزار شد.

 

استاندار سمنان در آئین تکریم و معارفه مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: مسئله محیط زیست از مسائل حساس و حیاتی جامعه است و همه افرادی که در جامعه زندگی می کنند محیط بان هستند و همه افراد موظف هستند محیط خود را پاک و سالم با نشاط نگه دارد جامعه ای سالم است که محیط زیست سالم و پاک داشته باشد.

محمد وکیلی افزود: محیط زیست ارثی است که از گذشتگان به ما رسیده و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم و آن را به آیندگان تحویل دهیم هرچند قانون مسئولیت را به محیط زیست داده است اما داشتن محیط زیست سالم و آگاه تنها وظیفه محیط زیست نیست بلکه همه مجموعه ها و همه دستگاه ها ی اجرایی باید در حفظ آن کوشا باشند

محیط زیست یک دستگاه فرا بخشی است یعنی تمام دستگاه ها باید به کمک محیط زیست بیایند؛ تا یک محیط زیست سالم داشته باشیم

وکیلی با بیان اینکه محیط زیست محیط ایست نیست؛ که بخواهد  در رابطه با مسائل توسعه ای هر منطقه توقف ایجاد کندافزود:محیط زیست بستر ساز مناسب برای توسعه است به شرطی که این توسعه مخل امنیت روانی و برهم زدن محیط زیست نباشد اگر به محیط زیست توجه نکردیم، کار کارشناسی انجام ندادیم دچار حادثه تلخ دریاچه ارومیه خواهیم شد و اگر درختان را قطع کردیم اکوسیستم منطقه بهم ریخت و ضرر آن را همه ما شاهد هستیم و اگر توسعه صنعتی را به قیمت بهم زدن محیط زیست داریم امروز در شهرهایمان شاهد آلودگی هوا خواهیم شد و این شهرهای آلوده یک تهدید جدی به محیط زیست است پس باید نگاه مان به محیط زیست نگاه ملی و امنیتی باشد و همه ما یک محیط بان هستیم و باید از محیط مان به خوبی استفاده کنیم.

 

  احمد علی کیخا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان ضمن تشکر از ظهرابی در خصوص عملکرد مناسب ایشان گفت شما باعث افتخار سازمان در این استان بودید و با هماهنگی و همدلی که در این مجموعه ایجاد کردید و با استفاده از ظرفیت های استان به خوبی توانستید باعث پیشرفت و بهبود امور در استان سمنان باشید:

ایشان در ادامه ضمن معرفی عباسعلی دامنگیر گفت با توجه به دینداری، سلامت و سابقه مدیریت از نیروهای بسیار خوب سازمان هستند و در این استان مهم از نظر محیط زیست که داری تنوع زیستی بالا می باشد جای بسیار بزرگی است برای ایشان تا همانند  جاهای دیگری که مدیریت کردند منشا خیر و برکت باشند.

 

وی در ادامه ضمن اشاره به تخریب های زیست محیطی در کشور افزود: میزان مازاد برداشت از آب های زیرزمینی در اوایل انقلاب 50 میلیون مترمکعب بوده است و در حال حاضر به 170 میلیارد مترمکعب رسیده است.

وی در ادامه گفت:اولین جلسه شورای عالی محیط زیست گزارشی ارائه دادیم که در سال 2013 از بین 132 کشور در مدیریت آبی ما رتبه 130 را داشتیم.

 

مدیرکل قبلی حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز با تقدیر از همراهی مردم و مسئولان در اجرای طرح های زیست محیطی گفتدر مدت فعالیت چهار ساله دغدغه ها و اهدافی داشته ام که تحقق نیافته است.

  حمید ظهرابی رونق طبیعت گردی، آمایش سرزمین، طرح ایجاد شهرک صنعتی ویژه صنایع بازیافت، کاهش آلودگی شهرها، جلوگیری از چرای بی رویه دام در زیستگاه های حیات وحش و مدیریت پسماندهای صنعتی را از جمله طرح ها و دغدغه هایی دانست که اجرایی نشده است

 عباسعلی دامنگیر مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست استان سمنان ضمن تشکر از حسن ظن و اعتماد معاون رئیس جمهور و استاندار سمنان در انتخاب ایشان به عنوان خادم حفاظت محیط زیست استان گفت: ما و مردم استان سمنان به خود می بالیم به خاطر اندیشه بالا و خردمندانه استاندار که دیدگاه زیست محیطی دارند. اگر علاوه بر دیدگاه مادی دیدگاه زیست محیطی نداشته باشیم هیچ توسعه اقتصادی معنی و مفهوم پیدا نمی کند.

وی در ادامه افزود: قبل از انقلاب صنعتی زمین و طبیعت توانی این را داشت که از خود محافظت کند و اما متاسفانه بعد از انقلاب صنعتی و توسعه لجام گسیخته و بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی مشکلات عدیده ای را به وجود آورد که باعث خشکسالی، افت آب های زیر زمینی، نشست زمین و مشکلاتی از این قبیل در جامعه بشری رخ داد و این ناشی از آن است که درست تصمیم نگرفتیم و آینده نگری نکردیم؛ باید دست به دست هم بدهیم تا این امانت را به نسل های آینده برسانیم.

وی در ادامه الگو برداری و پیروی از خط مشی سازمان مرکزی، تشکیل کارگروه تخصصی استان برای حل معضلات و مشکلات زیست محیطی استان با حضور دستگاه های ذیربط، بهره برداری از نقطه نظرات ذینفعان و صاحب نظران و سایر گروه ها، اولویت قرار دادن مبحث فرهنگ سازی زیست محیطی که یکی از حلقه های گم شده سازمان حفاظت محیط زیست بوده است؛ توجه به سازمان های مردم نهاد، جوامع محلی شورا ها، دهیاری ها دانشگاه ها و آموزش و پرورش، تعامل با دستگاه های مرتبط، استفاده از ظرفیت رسانه ملی، رسانه های جمعی، روزنامه ها، ائمه جماعت، نمایندگان محترم و توجه به مراکز معتبر علمی توجه به سلامت اداری، پیگیری دفع پسماند ها، اجرای مدیریت سبز و مدیریت نوین مناطق را از برنامه های کاری خود اعلام نمود.

ایشان در خاتمه مهمترین اولویت کاری خود را تلاش برای افزایش سطح رفاهی کارکنان و ایجاد فضای امنیت روانی، ارتقاء و توانمند سازی همکاران عنوان کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.