اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اخبار و رویدادهای زیست محیطی شهرستان مهدیشهر
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اخبار و رویدادهای زیست محیطی شهرستان مهدیشهر

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده پرور

عبادستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده پرور 

عباس زارع رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر در این رابطه گفت: محیط بانان منطقه حفاظت شده پرور  با همکاری نیروی انتظامی شهمیرزاد، موفق شدند در حوالی روستای سراور 2 نفر از متخلفین شکار و صید را که بدون اخذ پروانه شکار، مبادرت به شکار غیرمجاز کبک نموده بودند را دستگیر نمایند و در ضمن بازرسی از آنان توانستند 1 قبضه اسلحه ساچمه زنی، و تعدادی فشنگ و ادوات شکار و صید را کشف و ضبط نمایند.


 

  زارع در پایان از همکاری صمیمانه فرمانده محترم نیروی انتظامی شهرستان و مامورین اجرایی کلانتری شهمیرزاد که در حفظ، حراست و احیاء محیط زیست این شهرستان حساسیت ویژه ای دارند تشکر و قدردانی کرده و اظهار داشت پرونده این متخلفین جهت بررسی و تعیین ضرر و زیان وارده، در مراجع قضایی استان در حال پیگیری می باشد.

  لازم به ذکر است منطقه حفاظت شده پرور به لحاظ واقع شدن در میان دو اکــوسیستم بـیابــانی و جنگــلی دارای جلوه های بسیار بـدیعی بوده که از یک منظر می توان آن را یـکی از شاهکــار های خلقت نامید. سیــمای کــلی منطقه کوهستانی است که بخش کمی از آن در قسمت جنوبی سیمای نیمه بیابانی دارد و مهمترین گونه های جانوری از رده پستانداران شامـل : کـل و بـز،  قـوچ و میش، خرس قهوه ای، آهو، پلنگ و انواع گربه های وحشی می باشد و از پرندگان مهم منطقه هم می توان به کبک، کبک دری و انواع پرندگان شکاری از جمله دلیجه اشاره کرد.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.