اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اخبار و رویدادهای زیست محیطی شهرستان مهدیشهر
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اخبار و رویدادهای زیست محیطی شهرستان مهدیشهر

متخلفین شکار و صید در شهرستان مهدیشهر دستگیر شدند

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر مامورین این واحد موفق به دستگیری 2 متخلف شکار و صید به اتهام اقدام به تیراندازی و شروع به شکار در منطقه ممنوعه شدند.

 

 

عباس زارع رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر در تشریح این  ماجرا گفت: مامورین اجرایی واحد پرور در حین گشت وکنترل در منطقه حفاظت شده متوجه صدای شلیک 3 گلوله از ارتفاعات این منطقه شدند. در ادامه با گشت وکنترل جدی تر و همچنین با دوربین کشی مجدد متوجه حضور 2 نفر در ارتفاعات می شوند. سپس با افزابش نیروی مامورین اجرایی، در دو اکیب  و در پی جستجوی  بیشتر موفق به دستگیری 2 نفر شکارچی پرنده که در منطقه ممنوعه اقدام به تیراندازی نموده بودند، شده که در بازرسی اولیه تعداد یک قبضه اسلحه شکاری گلوله زنی و یک قبضه اسلحه شکاری 2 لول ساچمه زنی کالیبر 12 به همراه تعدادی تیر فشنگ گلوله زنی و ساچمه زنی  و یک عدد کارد سلاخی و ادوات شکار صید از این متهمین کشف و ضبط  گردید.

زارع گفت: در ادامه متخلفین به پاسگاه انتظامی دلالت داده شده و پرونده در جهت انجام مراحل قضایی در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گرفت.

لازم به ذکر است برابر برابر ماده 6 قانون حفاظت وبهسازی محیط زیست : حمل هر نوع سلاح در مناطق حفاظت شده وپناهگاه حیات وحش (به استثنای جاده ها ومعابر عمومی) برای اشخاص غیر ساکن این مناطق بدون کسب اجازه از سازمان ممنوع می باشد.

ضمن اینکه کسانی که در فصل مجاز دارای پروانه شکار پرنده می باشند نیز اجازه تیراندازی و شکار در مناطق حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و پارک های ملی و شکار ممنوع را نداشته و فقط مجوز آنان در مناطق آزاد دارای اعتبار می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.