اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اخبار و رویدادهای زیست محیطی شهرستان مهدیشهر
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر

اخبار و رویدادهای زیست محیطی شهرستان مهدیشهر

دستگیری 3 شکارچی قوچ و میش توسط محیط بانان شهرستان مهدیشهر

مأمورین اجرایی حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر موفق به دستگیری 3 نفر از متخلفین شکار و صید شدند.

 

 

عباس زارع رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر در تشریح این ماجرا گفت: محیط بانان منطقه در حین گشت و کنترل مناطق صدای شلیک 3 تیر را می شنوند و با گشت و کنترل بیشتر و دوربین کشی متوجه حضور 2 نفر در ارتفاعات منطقه می شوند. همچنین مامورین در حین گشت زنی متوجه حضور یک خودروی پراید در منطقه شده و مشاهده می کنند 2 نفر شکارچی متخلف با داشتن اسلحه و تجهیزات و لاشه شکار خود را به خودرو رسانده و سوار شده به حرکت در می آیند. لذا مامورین در سر راه خودرو قرار گرفته و پس از توقف خودرو و رویت اسلحه و لاشه شکار، از نامبردگان درخواست جواز حمل اسلحه را نموده که با ممانعت سرنشینان خودرو مواجه می شوند اما با توجه به مشهود بودن آلات و ادوات جرم و اصرار مامورین اجرایی، متخلفین خود را تسلیم نموده و اقرار می نمایند در منطقه فوق الذکر اقدام به تیراندازی و شکار یک راس قوچ و یک راس میش نموده اند.

زارع ادامه داد: از متخلفین لاشه یک راس قوچ و لاشه یک راس میش وحشی (جانوران وحشی حمایت و حفاظت شده)، تعداد یک قبضه اسلحه 270 (که هیچ کدام از متهمین صاحب اصلی آن نبوده) و تعدادی تیر فشنگ، و ادوات شکار و صید کشف و ضبط گردید و متخلفین جهت پیگیری پرونده در اختیار مراجع قضایی استان قرار گرفتند.

گفتنی است: ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت شکار هر راس قوچ و میش وفق مقررات یکصد میلیون ریال تعیین شده که به این رقم جرایم مجازات های حمل سلاح غیر مجاز نیز افزوده خواهد شد.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.